Här har vi samlat några vanligt förekommande frågor som kan hjälpa er i beslut om vad som blir bäst för er eller hur ni får svar något ni undrar. Skulle vi ha missat något ni söker svar på så kontaktar ni oss på info@jaktstil.se så gör vi vårt bästa för att besvara er fråga inom 24 timmar. Vanligtvis går det dock mycket fortare än så. Ni kan alltid känna er trygga i att vårt främsta mål är att er kundupplevelse är både trygg och inte avslutad förens ni är nöjda med ert köp. Det har varit en av våra styrkor sen dag ett och kommer alltid att förbli grunden i Jaktstil. 

Vad har ni för leveranstid? 

Den normala leveranstiden är 1-3 arbetsdagar, men i ca 90% av fallen kommer beställningen fram dagen efter den skickats från oss och vi skickar med DHL. Lägger ni er beställning före klockan 10.00 en vardag så packas och skickas ditt paket samma dag. 

Vart är mitt paket? 

Ni får alltid en beställningsbekräftelse av oss på den mail ni angivit. När varan skickats ska ett till meddelande med uppgifter för spårning nå er på samma mail. Ni får även en notis på mobilen när paketet är framme hos ert ombud. Skulle detta mail ha uteblivet kan ni kontakta oss så ser vi självklart hur vi kan hjälpa er. 

Har ni någon fysisk butik eller kan jag komma och testa kläder på ert kontor?

Ja det har vi, två ställen! Ni kan besöka oss i vår butik på Narvavägen 22 i Stockholm, eller åka direkt till vårt centrallager i Kungsbacka för att testa och handla på plats. Men har du frågor om storlekar kan ni också alltid maila oss eller kolla in storleksguiden

Jag har köpt fel storlek eller ångrat mitt köp. Får jag byta eller lämna tillbaka varan?

Självklart är det ett ja på båda scenariona. Hos oss har ni alltid 14 dagars öppet köp och ångerrätt på era varor, även på rabatterade produkter. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. En förutsättning för att ångerrätten ska gälla är dock att varan är oanvänd och oskadad när vi mottager den med lappar och/ andra skydd ej borttagna. Ni har rätt att öppna förpackningen för att kontrollera hur varan fungerar inom rimliga gränser men varan får inte brukas. Vid en retur står kunden dock som ansvarig för kostnaden av returfrakten (69 kr vid användning av de av oss försedda returfraktsdokumenten). Meddela oss på info@jaktstil.se att ni ångrat ert köp och att ni tänkt skicka tillbaka produkten, då vet vi att ert paket är på väg och att ångerfristen inte löpt ut. Ni kan läsa mer här i våra köpvillkor

Får jag returnera en vara jag köpt med reducerat pris? 

Det får ni absolut göra och här gäller samma förutsättningar och policy som på frågan ovan. 

Hur returnerar jag en vara? 

Enligt rutin ska det alltid skickas med ett utskrivet returfraktsdokument ni kan klistra på paketet och lämna in hos ett paketombud. Skulle det av någon anledning ha missats eller ni råkat slänga det så kontakta oss på info@jaktstil.se så bistår vi er självklart gärna med ett nytt. Med i paketet skickas även ett dokument där ni fyller i vilken vara ni vill returnera och orsak. Ni kan läsa mer här i våra köpvillkor

Vad har ni för returadress?

Jaktstil Scandinavia AB
Att: c/o Scandi Gruppen AB 
Energigatan 19
434 37 Kungsbacka

Jag har returnerat en vara och undrar när pengarna återbetalas? 

Inom tre dagar från att vi mottagit ert paket påbörjas återbetalningsprocessen, men oftast samma dag. När returen är administrerad meddelas ni via den mailadress köpet genomfördes av. Vanligtvis når pengarna er inom 1-2 arbetsdagar efter det, men har det inte skett inom 5 arbetsdagar kan ni kontakta oss för att se status. Vid returer stor som ovan nämnt kunden för returfraktskostnaden och ett avdrag om 69 kr görs därför på återbetalningen. 

Jag har ångrat mitt köp. Kan jag bara strunta i att hämta ut det? 

Det går att göra på så vis då paketet efter vanligtvis 12 dagar automatiskt skickas tillbaka till oss. Däremot debiteras vi en extra avgift från speditören som du som kund står för vid outhämtat paket. Därmed kommer du som beställare att debiteras 200 kr för det ej uthämtade paketet. Det enklaste sättet är att bara klistra på den medföljande returfraktsedeln och lämna in paketet hos ombudet. Mer om det kan ni läsa om i våra köpvillkor.

Hur reklamerar jag en vara som tyvärr inte hållit måttet?

Vi är gladeligen nog väldigt besparade från reklamationer men hjälper er självklart i frågan om det skulle uppstå. Kontakta oss på info@jaktstil.se med en så utförlig beskrivning som möjligt av problemet med när, hur och var det uppstod och gärna i kombination med bild. Det underlättar för oss att så fort som möjligt hjälpa er i ärendet.

Hur vet jag vilken storlek jag ska välja? 

Det är alltid en utmaning just med e-handel att få till rätt storlek. För det mesta nämner vi någonting om hur storleken uppfattas av oss och andra kunder i produktbeskrivningen. Vår storleksguide är dock oftast en väldigt bra vägledning för vilken storlek man ska välja. Utöver det kan ni självklart alltid kontakta oss på info@jaktstil.se för rådfrågning. 

Hur vet jag att ordern gått igenom? 

En beställningsbekräftelse ska skickas ut automatiskt till er angivna mailadress. Görs inte det ber vi er kontakta oss på info@jaktstil.se så ser vi vad som kan ha skett. 

Kan jag stoppa en order som inte skickats? 

Har din order inte skickats kan ni kontakta oss på kundtjänst på info@jaktstil.se och vi kan i så fall försöka stoppa den eller om ni önskar göra en ändring i den. Har ordern inte skickats och hinner stoppas blir ni helt återbetalda. Notera dock att vi ibland har hög belastning på vår kundtjänst och gör vårt bästa för att besvara eller påbörja hantering av inkommande ärenden inom 24 timmar på vanliga arbetsdagar. Vid hög belastning finns det dock risk att det dröjer något mer och vi kan således inte garantera att ordern hinner stoppas eller ändras. 

Hur bokar man en jaktresa med er?

Ni kan fylla i formulären i anslutning till respektive resa eller kontakta oss på info@jaktstil.se för att ställa alla era frågor eller höra mer om priser, upplägg och alla våra resmål. 

Säljer ni jaktkläder i stora storlekar?

Ja det stämmer, hos oss kan ni köpa jaktkläder i stora storlekar och finns en särskild produkt inte i er storlek gör vi såklart gärna vårt bästa för att få tag på den åt er. Särskilt våra brittiska varumärken som Alan Paine och Hoggs of Fife är stora i storleken och många går ofta ned en storlek från sin "normala" storlek för att de ska sitta som önskat och vi kan därför rekommendera dem i första hand för den som om är på jakt efter jaktkläder i stora storlekar.

Hur avslutar jag en prenumeration på ert nyhetsbrev? 

Vi skickar inte ut nyhetsbrev till folk som inte skrivit upp sig på dem eller aktivt valt att godkänna detta. Ni avslutar det enklast genom att trycka på den länk där det står "Unsubscribe me" eller "Avsluta prenumeration" som finns längst ned i mailet. 

Kan vi som företag eller jaktlag handla hos er? 

Ja det går utmärkt. Vi har ingen särskild del i kassan för det så kontakta oss på info@jaktstil.se så bistår vi er med det. 

Kan vi få vår logotyp eller annat tryckt hos er som profilkläder?

Ja det är inga problem och vi har hjälpt många nöjda kunder med det. Kontakta oss på info@jaktstil.se så tar vi det därifrån. Gället det fler än 10 varor gör ni det för självkostnadspris. Det kostar 800 kr att lägga upp och skapa er logotyp-profil och är det brodering eller tryck upp till 10 cm kostar det 35 kr styck. Kontakta oss för andra prisexempel eller frågor.

Hur använder jag en rabattkod? 

Förutsatt att rabattkoden inte gått ut och fortsatt är giltig ska den skrivas in i det fält/ruta vid betalningsprocessen där fråga om rabattkod dyker upp. Vi jobbar sällan med rabattkoder och det är ingenting som ges ut utan vidare. 

Kan jag beställa till utlandet? 

I dagsläget går det tyvärr inte att beställa till utlandet. Det är dock absolut någonting som kan komma att ändras i framtiden.

Jag har en fråga om min faktura. Hur går jag till väga? 

Har ni handlat med Klarna kan ni kontakta dem angående fakturafrågor på info@klarna.se Ni kan även ringa dem på 08-120 120 10 eller besöka deras hemsida för det. Har ni använt ett annat betalningsmedel kan ni kontakta oss på info@jaktstil.se.

Jag skulle vilja samarbeta med er på något vis, går det? 

Vi har idag ett ambassadörsprogram där vi arbetar med en del utvalda personer eller grupper. Oftast är de personer med någonting som utmärker dem i området jakt, fiske eller friluftsliv. Vi får dock många förfrågningar och kan tyvärr inte hoppa på alla initiativ till samarbeten. Tror ni att ni är rätt person för vårt nästa samarbete kan ni dock kontakta oss i chatten på vårt Instagramkonto eller skriva till janake@jaktstil.se.

Do you deliver to countries outside Sweden? 

We are now glad to open up for orders outside the Swedish market as well and have now included the whole EU in our shipping zone. 

Are there different rules for orders outside Sweden but within the EU?

Terms of service and termos of purchase are the same except the shipping cost, return cost and expected delivery time. 
Freight cost on orders below 2500 SEK:
140 SEK.
Return cost on pre-booked return notes from Jaktstil Scandinavia AB and any of our shipping partners:
150 SEK price deduction will be made on the refund (no deduction when you administer and book your return on your own). 
Expected delivery time:
2-5 work days.